top of page
Algemene voorwaarden

1° Juridische informatie

De natuurlijke persoon Annelies Wittevrongel met maatschappelijke adres te Leieberm 12, 9910 Knesselare (Aalter) en met als BTW nummer BE1011 776 910, hierna genoemd: MIRAS, coaching voor mens en hond. Op de algemene voorwaarden zijn de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek van toepassing.

2° Definities

Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die beroep doet op de dienstverlening (coaching en/of oppasdienst en/of uitlaatdienst) van MIRAS, coaching voor mens en hond.

Dienstverlening: de door MIRAS, coaching voor mens en hond aangeboden en/of in opdracht van de opdrachtgever uitgevoerde diensten zoals nader met inbegrip van, maar niet beperkt tot coaching, dieren- en huisoppas, uitlaatdienst en/of andere ondersteunende activiteiten en dienstverleningen in dit verband.

  • Coaching: elke manier van omgang, werk, inspanning, concept, idee, verbetering, wijziging, oplossing, uitvinding, methode, werkwijze, opzoeking, ontwikkeling, proces, studie, realisatie, knowhow, video's, (met of zonder geluid), foto's, enige andere content of informatie dan wel eender welke intellectuele prestatie of resultaat van elke intellectuele of scheppende activiteit, van welke aard dan ook, in welke uitdrukkingsvorm of op welke drager dan ook.

  • Oppas aan huis: tijdelijke overname van de zorg van het huisdier terwijl MIRAS, coaching voor mens en hond verblijft of langsgaat zoals op voorhand afgesproken met de opdrachtgever in de woonst van de opdrachtgever, met focus op het welzijn van de hond.

  • Uitlaatdienst aan huis: Het uitlaten van de hond(en) gebeurt altijd aangelijnd, dit in de omgeving van de opdrachtgever of in natuurgebied/bos na schriftelijke overeenkomst van de opdrachtgever dat de hond mag vervoerd worden door MIRAS, coaching voor mens en hond, dit met het welzijn van de hond en zijn/haar noden voorop. De opdrachtgever zorgt voor het nodige materiaal alsook poepzakjes en laat MIRAS, coaching voor mens en hond in de mogelijkheid om de hond(en) bij terugkomst te voorzien van vers drinken. Dit behoort tot de dienst en zal altijd worden bijgevuld.

(Noodzakelijke) bijkomende diensten: werken die zich opdringen maar niet bekend of niet voorzien waren bij de start van de werken maar wel noodzakelijk geacht worden om het resultaat, vermeld op de offerte, te kunnen behalen, worden noodzakelijke bijwerken genoemd zie artikel 6.

3° Toepassingsgebied

De algemene voorwaarden van MIRAS, coaching voor mens en hond zijn van toepassing op alle overeenkomsten en die worden afgesloten. De voorwaarden van partijen zijn toepasselijk in zoverre deze tegenstelbaar zijn gemaakt eveneens als de first-shot rule. Als de opdrachtgever een vennootschap is, is de ondertekenaar statutair gemachtigd om op te treden, zo niet is het een persoonlijke, ondeelbare en hoofdelijke verbintenis in eigen naam. Als de dienstverlening onverdeelde eigendomsrechten doet ontstaan, dan zijn diegenen die optreden uit hoofde van de bestelling solidair, hoofdelijk en ondeelbaar tegenover mijn/haar gehouden voor hun verbintenissen.

4° Totstandkoming overeenkomst algemeen

De overeenkomsten worden afgesloten uitsluitend via de aanvaarding per mail "voor akkoord" of de betaling van een voorschot impliceert de afsluiting van de dienstenovereenkomst en tevens verklaart de opdrachtgever dat hij de inhoud van de bijgevoegde algemene voorwaarden heeft gelezen en begrepen.

5° Veiligheid dienstverlening

De opdrachtgever staat in voor de veiligheid tijdens de coaching en na elke coaching zullen de highlights en/of afspraken voor de volgende coaching schriftelijk (op aanvraag van de opdrachtgever en mits bijhorend tarief)  of mondeling worden meegedeeld aangaande veiligheid, voorzorgsmaatregelen of de bijkomende diensten met de daarvoor voorziene tarieven.

6° Bijkomende diensten en bijwerken Meerwerken

Dit zijn ofwel bijkomende door de opdrachtgever gevraagde diensten (-die niet vermeld zijn in de prijsopgave of de dienstverlening-) ofwel door MIRAS, coaching voor mens en hond voorgestelde werken worden voorafgaandelijk voor akkoord aan de opdrachtgever medegedeeld.

7° Betalingsmodaliteiten

De betaling van een coaching en kennismakingsgesprek geschiedt gebeurlijk in één keer tenzij anders overeengekomen op de offerte. De factuur dient volledig betaald te zijn voorafgaandelijk aan de aanvang van de opdracht. Bij de diensten “oppas aan huis” en “uitlaatservice” wordt er 20% van het totale bedrag incl. BTW betaald op het moment van de boeking of met andere woorden als bevestiging van de opdracht. De resterende 80% van het totale bedrag incl. BTW wordt ten laatste 7 dagen voordat de eerste dienst wordt verleend, betaald.

Betaalmogelijkheden: overschrijving, Payconiq

Facturatie en betalingsmodaliteiten Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 14 dagen na factuurdatum of zoals vermeld op de factuur. Het bewijs van de verzending van de factuur wordt ten genoegen van recht bewezen door het uitgaande factuurboek en/of de opname in de btw-aangifte en alle andere middelen.

Jaarlijks kan er een prijsverhoging plaatsvinden conform de inflatiecorrectie.

Op wettelijke feestdagen en in de periode van 24/12 t.e.m. 02/01 geldt het weekendtarief.

De wettelijke feestdagen: Nieuwjaar - Pasen - Paasmaandag - Dag van de arbeid - O.L.H. Hemelvaart - Pinksteren - Pinkstermaandag - Nationale feestdag - O.L.V. Hemelvaart - Allerheiligen - Wapenstilstand - Kerstmis

8° Richtlijnen en aandachtspunten voor de opdrachtgever van een oppasdienst aan huis en/of uitlaatdienst

Om de dienstverlening optimaal te laten verlopen zijn volgende punten belangrijk en dienen die in acht te worden genomen:

  • De opdrachtgever is kort voor aanvang en tijdens MIRAS, coaching voor mens en hond haar ****diensten steeds telefonisch bereikbaar.

  • Bij oppasdienst aan huis wordt de dierenarts via de opdrachtgever op de hoogte gebracht van de oppasperiode en de opdrachtgever geeft de dierenarts de gegevens van MIRAS, coaching voor mens en hond door vóór aanvang van de oppasperiode.

  • De opdrachtgever voorziet een noodpersoon en geeft steeds een noodnummer op.

  • De opdrachtgever voorziet een noodoplossing om het huisdier op te vangen wanneer de eigenaar in de onmogelijkheid verkeert (tijdig) terug te keren en dit kort voor de aanvang en/of tijdens het uitvoeren van de dienstverlening oppas aan huis.

  • Er dient een nota klaargelegd te worden bij een oppasdienst aan huis met volgende informatie: De routine van de huisdieren (eten, slaapritueel, ochtendritueel,...), de wifi-code, het noodnummer in de buurt voor wanneer MIRAS, coaching voor mens en hond weg moet (familiale omstandigheden), contactgegevens van de dierenarts, de elektricien, de loodgieter, de ophaaldag voor het huisvuil (de vuilbakken/zakken moeten klaarstaan: dicht, niet te zwaar en voorzien van de juiste stickers), brievenbus legen, planten water geven en in het algemeen, alle relevante informatie i.v.m. het huis en de veiligheid.

  • Bij oppasdienst aan huis geeft de opdrachtgever aan of de brievenbus geleegd moet worden en of de planten water moet gegeven worden.

  • Bij oppasdienst aan huis voorziet de opdrachtgever ook toegang tot de ruimtes en toebehoren van de badkamer (handdoeken), van de slaapkamer (bedlinnen en 2 kussens), van de keuken (kookmateriaal, handdoeken, kuisproduct, ...), van het woongedeelte (TV, Netflix, ...) en van de buitenruimte. De toegang tot de slaapkamer en diens toebehoren is enkel vereist wanneer MIRAS, coaching voor mens en hond overnacht bij de opdrachtgever thuis.

  • Bij oppasdienst aan huis wordt een Whatsapp-groep aangemaakt voor alle leden van het gezin om updates tijdens de oppasperiode te verzekeren.

  • De opdrachtgever zorgt voor de jaarlijkse inentingen en de preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen.

  • De opdrachtgever zorgt voor materialen die diervriendelijk zijn voor het welzijn van het huisdier. De aanwezigheid van e-collar, slip- en prikketting of dergelijke dieronvriendelijke materialen zijn NIET gewenst tijdens de diensten van MIRAS, coaching voor mens en hond en zullen ook niet worden gebruikt ook al vraagt de klant dit specifiek.

  • De opdrachtgever accepteert dat de hond mogelijks vuil kan zijn (na buitenactiviteit) en voorziet hiervoor handdoeken en indien nodig toegang tot water. Indien de opdrachtgever dit wil kan bij de dienst oppas aan huis de hond ook gewassen worden. Hiervoor voorziet hij toegang tot de badkamer met toebehoren (hondenshampoo, handdoeken, hondenborstel of -kam …) alsook tot de kuisproducten om nadien de badkamer proper te kunnen achterlaten.

  • De opdrachtgever machtigt MIRAS, coaching voor mens en hond om, op kosten van de opdrachtgever, medische en/of onderhoudende zorg te verschaffen wanneer MIRAS, coaching voor mens en hond dit nodig acht. Indien blijkt dat een noodzakelijke ingreep nodig wordt geacht, zal er eerst telefonisch contact worden gezocht met de opdrachtgever. Wanneer MIRAS, coaching voor mens en hond de situatie als levensbedreigend beschouwd, zal MIRAS, coaching voor mens en hond de opdrachtgever eenmalig telefonisch benaderen, bij geen gehoor, machtigt de opdrachtgever MIRAS, coaching voor mens en hond tot het laten uitvoeren van de noodzakelijke ingrepen bij de dierenarts.

  • De opdrachtgever dient een aansprakelijkheidsverzekering te hebben of de hond in zijn familiale verzekering opgenomen te hebben.

  • De opdrachtgever zorgt dat de hond(en) op de afgesproken plaats en tijdstip aanwezig is. Indien de hond(en) niet aanwezig is wanneer afgesproken, worden de kosten van de geplande wandeling in rekening gebracht.

  • De hond(en) dienen gechipt te zijn, deze chip moet geregistreerd zijn op naam van de klant. Het wordt geadviseerd om de hond(en) een penning om te doen met naam en telefoonnummer van de klant.

  • Bij verwacht temperaturen >25 graden zal MIRAS, coaching voor mens en hond met de opdrachtgever overleggen wat het veiligst is betreft de wandeling. De wandeling kan afgezegd worden of beperkt worden naar een kortere ronde om zo de veiligheid van de hond te laten primeren.

  • De opdrachtgever behoudt zich tot het recht om de opdracht te beëindigen met opgave van reden, met in acht name van een opzegtermijn van 4 weken. Dit in geval van periodieke dienstverlening en coachingtrajecten vallen hier niet onder.

  • Zowel de woning als de dieren moeten in goede en gezonde staat verkeren bij aanvang van de oppas.

  • Het paspoort van het dier moet op een zichtbare plaats aanwezig zijn in de woning.

  • De huisdieren moeten gehouden worden volgens de wettelijke normen.

  • De opdrachtgever voorziet alle benodigdheden om de uitlaatdienst of opvangdienst/ oppastaak goed te kunnen volbrengen. (Eten, medicatie, kuisproducten/stofzuiger, afvalzakjes...) Indien er iets te kort is dan zijn deze extra kosten steeds voor de opdrachtgever en worden deze na de oppas of uitlaatdienst verrekend. We houden steeds het kasticket bij als bewijs. Onvoorzienbare en/ of onverwachte kosten aangegaan door MIRAS, coaching voor mens en hond voor rekening van de opdrachtgever zullen binnen de 8 dagen worden voldaan door de opdrachtgever.

  • De opdrachtgever moet zoveel mogelijk relevante informatie voorzien over de lichamelijke en geestelijke toestand van het dier en bepaalde gewoontes zodat hierop kan geanticipeerd worden. De inhoud van het gesprek blijft persoonlijk dus open communicatie omtrent de veiligheid en welzijn van de hond primeert. Daardoor is alle informatie noodzakelijk en nodig om het traject met zorg te kunnen starten en te doorlopen.

  • De opdrachtgever moet zoveel mogelijk relevante informatie voorzien over de lichamelijke en geestelijke toestand van het dier en bepaalde gewoontes zodat hierop kan geanticipeerd worden. Bij een coaching blijft de inhoud van het gesprek persoonlijk dus open communicatie omtrent de veiligheid en welzijn van de hond primeert. Daardoor is alle informatie noodzakelijk en nodig om het traject met zorg te kunnen starten en te doorlopen.

9° Aansprakelijkheid

  • Externe factoren, die medebepalend zijn voor het resultaat, maar door de opdrachtgever niet worden aangegeven, geven geen aanleiding -noch rechtstreeks of onrechtstreeks- tot aansprakelijkheid van MIRAS, coaching voor mens en hond.

  • Afwijkend gedrag van de hond is nog altijd eigen aan het karakter van de hond en al dan niet afhankelijk, de al dan niet genoten opleiding en de opvoeding door het baasje. Voor de gevolgen van dit afwijkend gedrag kan MIRAS, coaching voor mens en hond nooit aansprakelijk gesteld worden. Klachten over het gedrag van de hond zijn nog altijd eigen aan het dier zelf en niet op MIRAS, coaching voor mens en hond als toevallige aanwezige of begeleider te verhalen. Voor klachten over het gedrag van de hond kan MIRAS, coaching voor mens en hond niet aansprakelijk gehouden worden.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk worden gesteld door schade aan woning en/of inboedel veroorzaakt door de hond(en).

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade (waaronder diefstal en inbraak) aan de woning van de opdrachtgever tijdens diens afwezigheid.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, zonder enige opzet aangebracht door MIRAS, coaching voor mens en hond aan de hond(en), woning en/of eigendommen van de opdrachtgever.

  • De opdrachtgever blijft ten alle tijden aansprakelijk voor ongevallen, dierenartskosten of vorm van materiële of niet-materiële schade aan honden binnen en/of buiten de uitlaatservice en derden.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk gesteld worden voor overlijden of ziekte van huisdieren van de opdrachtgever voor, tijdens of na afloop van de opdracht.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk worden gehouden voor eventueel weggelopen huisdieren van de opdrachtgever. De hond wordt door MIRAS, coaching voor mens en hond niet losgelaten op open terreinen. Mocht uw huisdier tijdens het uitlaten of oppas weglopen dan zal MIRAS, coaching voor mens en hond al het nodige doen om uw huisdier terug te vinden zonder hiervoor echter verantwoordelijk gesteld te kunnen worden.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond kan niet aansprakelijk worden gesteld voor besmetting van huisdieren van de opdrachtgever met vlooien en/of wormen, dan wel ziektes.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond behoudt zich te allen tijde het recht voor een opdracht te weigeren.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond zal zeer zorgvuldig met de huissleutels van de opdrachtgever omgaan (niet dupliceren, niet voorzien van gegevens opdrachtgever, zorgvuldig bewaren). MIRAS, coaching voor mens en hond retourneert de huissleutels te allen tijde op eerste verzoek van de opdrachtgever. Na afloop van de opdracht, zal de huissleutel worden geretourneerd aan de opdrachtgever, tenzij anders is overeengekomen. Van verlies of diefstal van de huissleutel zal de opdrachtgever onverwijld in kennis worden gesteld. MIRAS, coaching voor mens en hond is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade hiervan.

  • MIRAS, coaching voor mens en hond staat open voor communicatie met de dierenarts. Dit gaat over het gedrag en niet de medische toestand en achtergrond. MIRAS, coaching voor mens en hond neemt de adviserende rol op om de opdrachtgever door te verwijzen naar de dierenarts en staat open voor communicatie. Er kan een observatieverslag door MIRAS, coaching voor mens en hond opgemaakt worden voor de daarvoor vaste tarief van 45 euro excl. BTW en dit in overleg met de opdrachtgever en dierenarts.

10° Annulatie

Algemeen Om planningsproblemen te voorkomen, vraagt MIRAS, coaching voor mens en hond om afspraken te laten doorgaan en hiermee ook begrip te hebben voor de manier van samenwerken.

  1. Het verleggen van een kennismakingsafspraakis enkel mogelijk door wederzijds begrip: een nieuwe datum en een nieuw uur wordt meteen vastgelegd en de betaling van de nieuwe afspraak wordt door de opdrachtgever in orde gebracht vóór de nieuwe afspraak van start gaat of ter plaatse met Payconiq.

  2. Annulatie coaching Als de opdrachtgever laattijdig annuleert dan vervalt de afspraak en moet een nieuwe betalende afspraak ingepland worden binnen een korte termijn. Annulering minstens 2 weken voor de start van de opdracht verwittigen. Als de opdrachtgever dit niet doet behoud MIRAS, coaching voor mens en hond het door hem betaalde bedrag. Terugbetaling van coaching en extra besproken kosten is enkel mogelijk bij overlijden van de puppy of hond vóór aanvang van de coaching of het coaching traject.

  3. Annulatie oppasdienst Wanneer een oppasopdracht niet doorgaat, dan zal de opdrachtgever MIRAS, coaching voor mens en hond minstens twee weken voor de start van de opdracht verwittigen. MIRAS, coaching voor mens en hond schrijft in dat geval een creditnota uit van 50% van de totaalfactuur. Annuleringen die binnen een kortere termijn gecommuniceerd worden, worden niet terugbetaald. Volledige terugbetaling van oppasopdrachten is enkel mogelijk wanneer het huisdier komt te overlijden vóór aanvang van de opdracht.

    • Vroegtijdige stopzetting oppasdienst De opdracht is steeds voor wederzijds overeengekomen periode van bepaalde duur en vroegtijdig terugkomen van de opdrachtgever om welke reden dan ook resulteert niet in tegoed of terugbetaling. Als op verzoek van de opdrachtgever MIRAS, coaching voor mens en hond vroegtijdig de dienstverlening dient stop te zetten kan commercieel een tegemoetkoming besproken worden met het oog op een nieuwe dienstverlening. De vroegtijdige stopzetting van een lopende oppasperiode kan uitsluitend telefonisch gebeuren op het nummer 0479 351 831. Voicemailberichten of email worden voor dergelijke informatie niet beschouwd als geschikt communicatiekanaal.

11° Varia Beeldmaterialen, op eender welke drager, zijn ook bedoeld voor commerciële doeleinden en studiemateriaal, zoals onder andere online cursussen. Indien dit niet toegelaten is dient dit aan MIRAS, coaching voor mens en hond schriftelijk meegedeeld te worden bij aangaan van de dienst. MIRAS, coaching voor mens en hond zal de privé niet openbaar maken en haar enkel beperken tot het in beeld brengen van het dier dat toebehoort tot de dienstverlening.

12° Bevoegdheid Bij procedures die MIRAS, coaching voor mens en hond opstart, is naar keuze van MIRAS, coaching voor mens en hond de rechter bevoegd van de woonplaats van de verweerder, de rechter van de plaats waar de overeenkomst ondertekend werd, dan wel de rechter van de plaats van de levering.

13° Richtlijnen en aandachtspunten MIRAS, coaching voor mens en hond in zijn hoedanigheid als opdrachtnemer: MIRAS, coaching voor mens en hond

  • bezorgt het huisdier een aangename tijd en zet volledig in op het welzijn van het huisdier.

  • is niet aansprakelijk voor schade aan de woning/inboedel door het (vuile) huisdier.

  • bepaalt zelf wanneer een hond het toelaat om afgedroogd te worden of geborsteld, dit met oog op de veiligheid van beide partijen.

  • heeft het recht om honden uit te sluiten voor oppasdienst aan huis of uitlaatdienst aan huis wanneer door hoog risicogedrag de veiligheid niet kan gegarandeerd worden. Een begeleiding kan worden voorgesteld om het welzijn van hond en eigenaar te ondersteunen.

  • vervoert enkel huisdieren met de auto na goedkeuring van de eigenaar.

  • gaat op een verantwoorde wijze om met de hond(en) en zal ten alle tijden keuzes maken in het belang van de hond(en).

  • behoudt zich tot het recht om gedurende vrije dagen en vakanties niet telefonisch, per mail of WhatsApp beschikbaar te zijn.

  • behoudt ten allen tijde het recht om de algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen. De opdrachtgever kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en tarieven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.

  • geeft een inspanningsgarantie maar geen resultaatsgarantie daar dit afhankelijk is van de hond, van de inzet van de eigenaaar, en van nog vele andere niet beïnvloedbare factoren.

Logo mirascoaching

Gedragsbegeleiding, verlatingsangsttrajecten, oppas aan huis en wandelhulp, gespecialiseerd in herdersrassen en high-drive honden.

Vanuit thuisbasis Aalter rijd ik naar Gent, Deinze, Eeklo, Maldegem, Zomergem, Nevele, Tielt, Brugge en omliggende gemeenten.

Leieberm 12, 9910 Aalter

Aalter, Gent, Deinze, Eeklo, Maldegem, Zomergem, Nevele, Tielt, Brugge, ...

+32 479 35 18 31

Connectiemethode Geert de Bolster Quality label

Website met liefde gemaakt door Florette Vervloet

Foto's door Stories from the Heart
 

bottom of page